fbpx

یک کمپینگ کوتاه

کوله‌ات را سبک بردار

قرار است بروید سفر؟ کمپینگ؟ اگر بالاخره تصمیمتان را گرفته‌اید، باید به چند مورد اصلی فکر کنید: غذا، کوله، کیسه‌خواب، چادر و وسایل فرعی کمپینگ.

کوله

برای یک کمپینگ معمولی، کوله یکی از وسایل اصلی است. در صورتی که بخواهید پیاده سفر کنید یا به کوهنوردی بروید، حتما به یک کوله مناسب احتیاج دارید. برای وقت‌هایی که می‌خواهید از محل کمپ خانوادگی مسیری را پیاده بروید و برگردید، به هر حال به یک کوله یک روزه احتیاج دارید.

کوله یک روزه

هـــمان‌طور کــــه می‌بینید، کوله کوچکی است که در کوهنوردی یا پیاده‌روی‌های یک روزه به دردتان می‌خورد. البته در هر نوع بهتر است برای خودتان یک کوله یک روزه داشته باشید. همه وسایل شخصی‌تان را در کوله خودتان بگذارید و تا آن‌جا که می‌توانید وسایل کم‌تری بردارید. باور کنید در یک گردش یک روزه، آن‌قدرها هم وسایل احتیاج ندارید. البته یادتان باشد که کوله یک روزه به درد سفر بــدون اتــومبیل و چنــــد روزه نمی‌خورد.

کوله‌های چند روزه

احتــمالاً شنیده‌اید کـــــه کـــوله‌های کوهنوردی را با اعداد ۷۰، ۸۰ یا ۹۰ مشخص می‌کنند. این اعداد، بزرگی و کوچکی یک کوله را نشان می‌دهد. شما کوله‌های چند روزه را می‌توانید از ۱۵-۱۶ تا ۸۰ هزار تومان بخرید. اگر قرار است از این به بعد زیاد سفر کنید، کوله خوبی بخرید، هر چقدر هم که گران باشد. برای یک کوهنورد، یا کسی که پیاده سفر می کند، وزن یک کوله خیلی مهم است. به هر حال شما قرار است همه بارتان را در طول روز پشت خودتان حمل کنید و رفتن به ارتفاع مسأله وزن را جدی‌تر هم می‌کند. البته اگر روز سفر- بعد از این‌که همه وسایلتان را بستید- دیدید که حتی نمی‌توانید آن را بلند کنید نگران نباشید. کافی است که خودتان یا به کمک دیگری کوله را بیندازید پشتتان، اول این که میله‌های فلزی پشت کوله تحمل‌بار را آسان‌تر می‌کنند، بعد هم کافی است یک ساعت با کوله راه بروید تا اگر بگذاریدش زمین، دیگر نتوانید به راهتان ادامه بدهید!

کیسه خواب

اگر تصمیم می‌گیرید برای خواب به جای پتو از کیسه‌خواب استفاده کنید باید بدانید که هوای مسیر و مقصد سفرتان شب‌ها چقدر سرد می‌شود و وزن کیسه‌خواب چقدر برایتان مهم است. اگر هم به کوهنوردی می‌روید، بسته به قله‌ای که قرار است فتح کنید، وزن مجاز کیسه‌خواب فرق می‌کند، اما اگر اتومبیل دارید حتی کیسه‌خواب‌هایی که به کیسه‌خواب سربازی معروفند و چندان هم کم حجم و سبک نیستند کارتان را راه می‌اندازند. کیسه خواب را هم می‌توانید از ۱۷-۱۶ تا ۲۰۰ هزار تومان بخرید و جنسشان می‌تواند از پشم شیشه یا حتی پر باشد.

کیسه خواب پتویی

این کیسه خواب‌ها مستطیل و کما بیش حجیم‌اند، اما زیپشان کاملا باز می‌شود و می‌تواند کار زیرانداز را هم برای شما انجام دهد.

 

کیسه خواب کلاهی

این یکی واقعا شبیه کیسه است. با زیپی که دور گردن بسته می‌شود تا سرما به داخل نفوذ نکند.

غذا
اگر چه غذا کاملا به ذائقه شخصی شما بستگی دارد، اما قواعدی هم دارد. اول این‌که قرار نیست در طول کمپینگ همان‌قدر مفصل غذا بخورید که در خانه، البته مواظب باشید که از آن طرف بام هم نیفتید و اصلا به غذا فکر نکنید، به هر حال در دوره‌ای که قرار است مطلقا استراحت کنید، نباید خوردن را به عنوان یک لذت از یاد ببرید.کنسروهای مختلف پیشنهاد مناسبی برای کمپینگ هستند، اما اگر می‌توانید، حتما به غذاهای دیگری هم فکر کنید. حتی کوه‌نوردهای حرفه‌ای هم فقط به کنسرو قانع نمی‌شوند. سیب‌زمینی کباب‌شده در آتش احتمالا برای دور هم نشستن شبانه، غذای مناسبی است. مرغ هم انتخاب خوبی است و برای چند نوع غذا به کار می‌آید.

لوازم فرعی

اسمشان فرعی است، اما کاملا ضروری هستند. مثلا چراغ خوراک‌پزی، ظرف‌های لعابی برای سفر، چراغ قوه برای هر یک از اعضا گروه یا اگر می‌خواهید به ساحل بروید، شاید میز و صندلی سفری و چتر واقعا وسایل واجبی باشند.
میز و صندلی سفری را می‌توانید با چترش در همین بازار تهران با ۳۰ هزار تومان بخرید. مجموعشان حدود هشت کیلو وزن دارد که وقتی جمع می‌شوند، به شکل استوانه‌ای قابل به دوش انداختن درمی‌آید.

admin

Alireza Mehrzad is President at Golden Seller Digital Marketing Solutions an Executive Director at InMaah Magazine.

No Comments Yet

Comments are closed

Join Mailing List

* indicates required

 

We are social, follow us on your favorite social media platform.

FOLLOW US ON